Coaching

Coaching

29 października, 2018 0 przez Redakcja

Coaching staje się coraz bardziej popularny. Jeśli jesteś otwarty na ludzi możesz spróbować swoich sił w tym zawodzie. Oczywiście potrzebujesz odpowiedniego przygotowania. Dobrze przeprowadzony coaching może być odpowiedzią na wiele zawodowych wyzwań. Jako coach możesz pomóc ludziom w ich podejmowaniu. Najważniejsza jest jednak gotowość klienta na zmianę.

Kim jest coach

Coach to specjalista, który ukończył odpowiednie kursy, szkolenia lub studia podyplomowe w tym zakresie. Warto, aby mógł wykazać się wykształceniem dającym umiejętność pracy z człowiekiem (psycholog, pedagog itp.). Jako coach musisz umieć zdecydować czy klient nie potrzebuje innej pomocy. Mówiąc wprost, musisz być świadomy, czy klient potrzebuje coacha, czy może powinno się przekierować go do innego specjalisty. Czasami terapeuta czy psychoterapeuta pomoże klientowi bardziej.

Coaching

Zawód coacha nie jest formalnie regulowany prawem. Dlatego musisz sam zadbać o to, aby ludzie szukali u ciebie wsparcia. Klient płaci za takie usługi. Ufa ci i powierza swój rozwój osobisty w twoje ręce. Coaching kieruje się podstawową zasadą – klienta wcale nie trzeba “naprawiać”. Ma on wszystkie zasoby i całą mądrość umożliwiającą pokonanie trudności. Ty natomiast musisz pomóc mu je odnaleźć. Aby wyglądać bardziej profesjonalnie w oczach klientów, warto wynająć lokal, w którym będziesz ich przyjmował. Pierwsze wrażenie jest niezwykle ważne. Jeżeli wiążesz z coachingiem swoją przyszłość możesz pokusić się o kredyt na zakup lokalu. Nawet jeżeli w przyszłości zdecydujesz, że to jednak nie jest droga dla ciebie, lokal będzie twój. Możesz go potem sprzedać albo wynająć.

Kilka ważnych zasad coach’a

Musisz też znać pewne zasady panujące w tym zawodzie. Coach nie powinien doradzać czy podawać gotowych recept. Wspieraj ludzi w odkrywaniu i rozwijaniu tych zasobów, które umożliwią dotarcie do najkorzystniejszych rozwiązań. Nie wyręczaj klienta – wspieraj! Jednym z rodzajów coachingu jest biznes coaching. Jest on coraz bardziej popularny. Oznacza to, że coach zajmujący się zagadnieniami biznesowymi ma szansę wybić się w zawodzie.

Zwykle osobą zamawiającą usługę coacha w biznesie jest szef/przełożony. Traktuje on tego typu sesje jako inwestycję w pracownika. Zgłębiając tajniki psychologii biznesowej możesz okazać się niezastąpiony. Tematy najczęściej podejmowane w takich sesjach to nowa rola czy wręcz tożsamość zawodowa w firmie. Dobrze przeprowadzony coaching potrafi szybko zmotywować pracownika i sprawić, że bez problemu zrealizuje on nowe zadania. Pokazując ludziom, że stać ich na więcej, zyskujesz ich zaufanie.