Dlaczego warto rozszerzyć działalność o franczyzę kurierską?

Dlaczego warto rozszerzyć działalność o franczyzę kurierską?

3 listopada, 2021 0 przez Redakcja

Otwarcie punktu kurierskiego to świetny pomysł na pierwszy biznes. Wiele osób decyduje się na taki krok także w momencie, gdy chcą rozwijać prowadzoną już działalność. Niewielkim nakładem środków oraz minimalnym wysiłkiem można więc wprowadzić nowe usługi, które cieszą się wśród klientów bardzo dużym powodzeniem. Wiele osób właśnie w punktach nadaje i odbiera paczki, ponieważ jest to opcja bardziej elastyczna niż czekanie na przyjazd kuriera. Z tego samego powodu chętnie wybierane są paczkomaty.

Jak założyć punkt odbioru?

Franczyza kurierska świetnie sprawdzi się w już prowadzonej działalności. Korzystają na takim rozwiązaniu punkty usługowe, sklepy spożywcze czy też branżowe. Z jednej strony takie rozszerzenie działalności przynosi dodatkowe dochody, a z drugiej niewątpliwie jest sposobem na to, by pozyskać nowych klientów. Być może, gdy przyjdą oni po paczkę, zrobią również zakupy, zainteresują się ofertą, polecają nas znajomym. Kluczem oczywiście jest dobra lokalizacja i optymalny dojazd. Klienci szukają bowiem punktów nadawania i odbierania paczek blisko domu lub pracy, aby zarządzać przesyłkami szybko, sprawnie oraz zawsze wtedy, kiedy mają czas. Warto również pamiętać o tym, że franczyza kurierska jest również atrakcyjną opcją dla samych przewoźników. Z ekonomicznego i logistycznego punktu widzenia lepiej jest dostarczyć wiele przesyłek do jednego punktu, a nie rozwozić je pojedynczo po całym mieście.

Punkt odbioru paczek w twojej firmie

Prowadzenie działalności pod szyldem znanego brokera czy też kuriera to okazja do tego, by zarabiać bez konieczności promowania marki. Jeśli masz lokal w dobrym miejscu, możesz liczyć na atrakcyjne zarobki – zazwyczaj ustalane prowizyjnie oraz na ciekawe doświadczenia. To także pomysł na rozwijanie biznesu oraz nawiązywanie nowych znajomości. By otworzyć punkt paczkowy nie potrzeba ani doświadczenia ani nakładów finansowych. Wystarczy przygotować odpowiednio dużo miejsca oraz mieć drukarkę, komputer i wagę. Lokal wymaga także oznaczenia, które ułatwi klientom znalezienie miejsca. Wielu przedsiębiorców decyduje się na to, by wprowadzić do oferty również artykuły niezbędne do pakowania paczek, co jest dodatkową zachętą i może być atrakcyjne dla tych osób, które chcą nadawać przesyłki. Warto pamiętać o tym, że prowadzenie tego typu działalności jest proste i nie wiąże się z jakimkolwiek ryzykiem, więc jeśli myślisz, by wprowadzić nowe usługi to jest to jeden z doskonałych pomysłem, ponieważ dynamiczny rozwój branży kurierskiej jest gwarancją sukcesu.