Jak przeprowadzić dobre szkolenie produktowe?

Jak przeprowadzić dobre szkolenie produktowe?

15 lutego, 2019 0 przez Redakcja

Znajomość asortymentu jest jednym z kluczowych elementów, który umożliwia efektywną sprzedaż produktów. W związku z tym, szkolenia produktowe powinny być przeprowadzane z dużą starannością. Wówczas zyskujemy pewność, że personel jest dobrze przygotowany do wyzwań, które stawia przed nim praca sprzedawcy. Jeśli mowa o szkoleniach produktowych, istnieje wiele możliwych rozwiązań. Nie wszystkie jednak przynoszą oczekiwane efekty. Zatem poznaj sposoby, które pozwolą dobrze przygotować twój personel sprzedażowy pod względem znajomości oferowanych produktów.

Czy szkolenia produktowe online dobrze przygotują sprzedawcę?

Wiele przedsiębiorstw, które prowadzą sprzedaż rozmaitych produktów i usług, stawiają na szkolenia produktowe online. Ten sposób wydaje się doskonały dla dużych firm, ponieważ dzięki temu można dotrzeć do każdego z pracowników niemalże oddzielnie. Niestety taki rodzaj szkoleń nie przynosi najlepszych efektów. Można to zauważyć w zdecydowanej większości sklepów sieciowych. Oprócz tego, nieznajomość produktów wiąże się z dużą rotacją pracowników. Niemniej, najlepsze przedsiębiorstwa rezygnują ze szkoleń online. Wówczas okazuje się, że wykonanie testu za pośrednictwem platformy internetowej nie jest jedynym rozwiązaniem. Co więcej, istnieją sposoby na zapoznanie sprzedawców z produktami, które są znacznie skuteczniejsze.

Czy warto inwestować czas w wewnętrzne szkolenia produktowe?

Znacznie lepszym rozwiązaniem niż szkolenia online, okazują się wewnętrzne szkolenia produktowe. Wówczas pracodawca może organizować je w wieloraki sposób. Najprostszym z nich okazuje się wyznaczenie pracowników z dłuższym stażem i odpowiednią wiedzą, aby przeprowadzili rozeznanie produktowe. Może to być zarówno kilka dni szkoleniowych, w których nowi pracownicy zapoznają się z ofertą oraz jej szczegółami. Oprócz tego, okres przygotowawczy może trwać tyle, ile okres próbny. Wówczas nad młodym pracownikiem czuwa doświadczony doradca, który jednocześnie pełni rolę mentora. Jego zadaniem jest przekazanie nie tylko dużej wiedzy produktowej, ale również sposób obsługi klienta. Co więcej, w takim trybie zdobywania wiedzy produktowej, młody pracownik poznaje również najczęściej zadawane pytania konsumentów oraz odpowiedzi na nie. Dodatkowo, wiele firm zajmujących się dystrybucją konkretnych marek, zawiązuje ścisłą współpracę również na płaszczyźnie szkoleniowej. Dzięki temu pracownicy odbywają szkolenia z zespołem, który zajmuje się asortymentem konkretnej marki. Co za tym idzie, niedoświadczony pracownik może poznać wszystkie szczegóły działania i wytwarzania danych produktów. Natomiast taka wiedza okazuje się niezastąpiona podczas kontaktu z klientem.