AdWords – czy działanie jest warte swojej ceny?

AdWords – czy działanie jest warte swojej ceny?

10 marca, 2022 0 przez Redakcja

Na samym początku muszę podkreślić, że nie ma jednej, niezastąpionej strategii, która pozwoliłaby na sprawne pozycjonowanie każdego rodzaju sklepu. Pewne serwisy są małe, inne duże, w jednych nabędziemy bieliznę, w kolejnych sprzęt fotograficzny itd. – każdy przypadek trzeba w związku z tym reklamować ciut inaczej.
Powstały mimo tego pewne fundamentalne techniki, które są satysfakcjonujące w większości sklepów i które powinno się obierać jako bazę. Standardowe reguły, do tego analizowanie statystyk i nieco kreatywności powinny zapewnić nam szczęście pod postacią wzrostu sprzedaży.

Promowanie w AdWords

Świetnym miejscem początkowym, nie tylko w przypadku sklepu, ale każdej witryny internetowej, jest kampania linków sponsorowanych. Ma ona tę ważną cechę, że owoce kampanii dostrzegalne są od ręki. Wystarczy w związku z tym, że zapłacimy wyszukiwarce za wybrane hasła, a olbrzymia grupa użytkowników spostrzeże adres opłaconej witryny. AdWords jest niestety kosztowne, w związku z tym raczej nie wykorzystuje się linków płatnych jako strategii długofalowej. Pomaga za to znakomicie jako pole testowe dla słów kluczowych. Korzystając z tworzonych w Internecie programów można prosto sprawdzić, które frazy ciągną za sobą dużą ilość odwiedzających, a przede wszystkim – najwyższą konwersję.

W pierwszej kolejności podstrony

Sklep internetowy jest najczęściej bardzo złożoną witryną – posiada stosowne działy, które stworzone są z kolejnych części, a w nich (lub nawet dalej) umieszczone są witryny konkretnych towarów. Wielu specjalistów SEO proponuje, aby to właśnie na tych najdalszych stronach skupić się najmocniej, zwłaszcza na starcie kampanii promocyjnej w wyszukiwarkach.
Wpisane w okno wyszukiwarki pytanie, które zawiera nazwę wyszczególnionego towaru (nazwę producenta, serii, czy też specyfikację sprzętową i nazwę lokalizacji), jest na pewno rzadziej wpisywanym przez internautów słowem, niż nazwa zbiorowej kategorii. Przykładowo: „lenovo a53 2×2,3gh krakow” będzie mniej częstą frazą niż „notebooki” lub „asus gdansk”.
Ta niższa popularność owocuje jednak o wiele mniej wymagającym, a w związku z tym i tańszym promowaniem w wyszukiwarkach. Poza tym, rozbudowane słowa kluczowe dają przeważnie większą konwersję pośród użytkowników, tj. wyższy odsetek osób, które odwiedziły nasz sklep internetowy i postanowiły skorzystać z oferty.
Dopiero po rozreklamowaniu witryn produktów, powinno się przejść do promowania zbiorowego działu a w dalszej kolejności całej witryny. Odwrócona sekwencja może nie być zbyt wartościowa.

Gromadzenie odnośników

Jednym z głównych wymogów dobrego promowania w wyszukiwarkach jest dobre zaplecze SEO. Zaplecze to określenie na wszystkie serwisy, którymi dysponuje specjalista SEO i z których może podłączać odnośniki do reklamowanej strony. Istnieją jednak różne rodzaje zaplecza SEO, a Google nie ocenia wszystkich równo. Efektywnym zapleczem są witryny tematycznie połączone ze stroną, którą chcemy zareklamować, a także serwisy, które posiadają już swoją historię i egzystują w sieci od dłuższego czasu.
Dobre zaplecze dla sklepu internetowego to też katalogi sklepów. Nie jest to co prawda merytorycznie perfekcyjna opcja, potrafi być jednak opłacalna, jeśli uda nam się wpisać adres do setek lub tysięcy wartościowych (tzn. płatnych i aktywnych) katalogów. Masowe katalogowanie jest przystępne dzięki tzw. multikodom – które proponują pojedynczą opłatę za wpisanie do wielu katalogów.

Działać o własnych siłach czy szukać specjalisty?

Jeśli dysponujemy dużą ilością niezagospodarowanego czasu, możemy poświęcić nasze siły na testowanie haseł w Google AdWords czy gromadzenie solidnego zaplecza. Należy tu jednak zauważyć. że pozycjonowanie za każdym razem poprzedzać musi rzetelna analiza i optymalizacja kodu witryny – a to wymaga więcej czasu i informacji.
Czas i wiedzę, a zwykle też szerokie zaplecze mają natomiast specjaliści od SEO, którym możemy zlecić pozycjonowanie sklepu internetowego. Jest to wprawdzie bardziej obciążające finansowo podejście, jednak o wiele łatwiejsze i bardziej efektywne. Dobrze jest jedynie pamiętać, aby przejrzeć starannie portfolio ewentualnego przyszłego zleceniobiorcy i zobaczyć jaką liczbę sklepów internetowych wypromował i z jaką skutecznością.