Czym jest influencer marketing?

Czym jest influencer marketing?

9 sierpnia, 2023 0 przez Redakcja

Typy marketingu

Celem szeroko pojętego marketingu jest przede wszystkim osiąganie korzyści finansowych. Każda osoba czy firma, wdrażając strategie marketingowe, liczy na zwiększenie zysków i sprzedaży swoich usług lub produktów. Sukces przedsiębiorstw w obecnych czasach, w dużej mierze zależy od tego, czy strategie marketingowe są prowadzone prawidłowo. W ostatnim czasie wyróżnia się wiele typów działań mających na celu zwiększanie rozpoznawalności i sprzedaży, jedną z nich jest reklamowanie swoich produktów poprzez współpracę z influencerami.

Kim jest influencer?

W dobie internetu i rosnącej popularności mediów społecznościowych, influencer to osobą wpływowa, która aktywnie działa w sieci. Dzięki swoim zasięgom w social mediach jest w stanie wpływać na opinię ludzi, a także ich decyzje zakupowe. Osoby te najczęściej działają na Instagramie, Tik toku, YouTube czy Facebooku. Na swoich profilach gromadzą od kilku tysięcy do nawet kilku milionów fanów i followersów. Skoro influencer ma tak duży wpływ na opinie innych, bardzo często kształtuje poglądy na różne tematy, a przez swój wpływ na ich decyzję ma także wpływ na to, co znajdzie się w koszyku odbiorcy, dlaczego nie wykorzystać tego w marketingu?

Czym jest influencer marketing?

Rozumiejąc, kim jest infuencer internetowy, możemy bliżej przyjrzeć się tematowi marketingu z jego udziałem. Ten typ marketingu polega na współpracy danej marki z influencerem i prowadzeniu kampanii sprzedażowych. Influencer marketing opiera się na lokowaniu produktu, usługi i wzmianek o danej firmie w profilach własnych znanych osób, które posiadają bardzo liczne grono obserwujących. Marka dzięki takiemu działaniu dociera do wszystkich odbiorców influencera i zwiększa świadomość społeczeństwa. Ważny jest, aby grupa docelowa obu podmiotów była zbliżona. Dla przykładu blogerka modowa, z powodzeniem może współpracować z marką odzieżową czy beauty.

Ile kosztuje ten typ marketingu?

Aby udzielić odpowiedzi na to pytanie, pod uwagę należy wziąć kilka czynników.

– Koszt produktu i sposób, w jaki produkt znajdzie się w rękach influencera. W zależności od tego, czy oferujemy produkt/ usługę z rabatem, czy wysyłamy go do wybranej osoby za darmo, koszt będzie znacząco się różnił. Jeśli marka dodatkowo oferuje kod rabatowy dla odbiorców influencera, należy wziąć pod uwagę także rabaty, z jakimi zostaną zakupione kolejne produkty/ usługi.
– Stawki influencerów. W zależności, czy jest to współpraca barterowa, czy płatna, koszty tego typu marketingu będą różne.
– Rozpoznawalność i aktywność fanów. Im większa grupa odbiorców, tym koszty współpracy są większe.

Czy influencer marketing działa?

W obecnych czasach ten typ marketingu sprawdza się bardzo dobrze i pomimo swojej popularności wciąż jest chętnie wybierany. Decydując się na tego typu współpracę, mamy pewność, że nasz produkt trafi do odpowiedniej grupy potencjalnych klientów. Użytkownicy mediów społecznościowych chętnie kupują produkty polecane przez swoich idoli, a ilość i dostępność influencerów sprawia, że marki mogą wybrać osobę idealnie pasującą do charakteru brandu.