Jak zrobić logo firmy?
14 września, 2023Logo to wizytówka przedsiębiorstwa. Każda firma, lokalna, regionalna czy międzynarodowa, potrzebuje znaku firmowego, który będzie ją wyróżniać spośród konkurencji za pomocą kilku elementów graficznych. Jak stworzyć logo firmy? Przeczytaj wskazówki zawarte w tym artykule, by uniknąć wpadki!
Logo firmy — krok po kroku
Na pierwszy rzut oka stworzenie logo firmy od podstaw często wydaje się skomplikowane. Ktoś, kto na co dzień nie pracuje z grafiką, może mieć nie lada problem z rozpoczęciem projektu. Jak się okazuje, zaprojektowanie logo firmy wymaga jedynie podjęcia kilku ważnych decyzji. Oto parę istotnych wskazówek dotyczących tego, o czym należy pamiętać przy tworzeniu własnego znaku firmowego:
- Cel i wizja — na początku zastanów się, co chcesz przekazać za pomocą swojego logo: jakie wartości ma przedstawiać, w jaki sposób ma ukazywać Twoją firmę i jak będzie się łączyć z jej misją. Pomyśl o tym, jeszcze zanim włączysz program graficzny.
- Styl logo — istnieje wiele różnych rodzajów stylów logo: klasyczne, nowoczesne, minimalistyczne, abstrakcyjne, wizualne, tekstowe itp. Wybierz taki, który najlepiej odpowiada charakterowi Twojej firmy.
- Kolorystyka — barwy mają ogromne znaczenie w projektowaniu logo, ponieważ ich odpowiednie połączenia wpływają na percepcję i emocje Twoich klientów. Wybierz taką paletę kolorów, która wzbudzi pożądane przez Ciebie skojarzenia.
- Rodzaj czcionki — upewnij się, że czcionka w Twoim logo będzie czytelna i dostosowana do wybranego wcześniej stylu.
- Unikalna ikona — jeśli planujesz użyć symbolu w swoim logo, pamiętaj, by był łatwo rozpoznawalny, dobrze komponował się z nazwą Twojej firmy i przekazywał odpowiednie przesłanie.
- Prostota — nie przesadzaj z ilością elementów zawartych w logo. Zbyt skomplikowane wzory mogą być trudne do odtworzenia i utrzymania na różnych platformach.
- Dostosowanie — w trakcie projektowania warto eksperymentować I tworzyć inne wersje logo. Wypróbuj różne układy, kolory, czcionki. Być może przypadkiem wpadniesz na kompozycję lepszą od pierwotnej.
- Skalowanie — przed ostatecznym zatwierdzeniem swojego logo sprawdź, jak będzie wyglądało na małych i dużych powierzchniach oraz na różnych nośnikach typu telefon, laptop, tablet. Znak firmowy musi dobrze się prezentować bez względu na jego rozmiar.
Logo firmy — nie jesteś sam!
Samodzielne zaprojektowanie logo firmy potrafi przyprawić o zawrót głowy. Pamiętaj jednak, że nie jesteś sam! Zawsze możesz skorzystać z pomocy profesjonalnych grafików, którzy za niewielką opłatą stworzą dla Ciebie wymarzony znak firmowy. Warto poszukać usług graficznych np. na stronach internetowych dla freelancerów takich jak fiverr.com.