Dlaczego warto prowadzić fanpage w social media?
24 sierpnia, 2018 0 przez RedakcjaW dobie internetu wiele firm próbuje się reklamować za pośrednictwem portali społecznościowych. Coraz bardziej powszechnie wśród przedsiębiorców jest prowadzenie fanpage’a. Czy dzięki temu łatwiej im znaleźć klientów? Oczywiście, że tak!
Prowadzenie fanpage’a w social mediach może przynieść wiele korzyści, m. in.:
– poprawę wizerunku firmy
– większą rozpoznawalności marki
– wzrost zaangażowania klientów
– większy zysk ze sprzedaży.
Tania reklama
Dodatkowo wdrażanie działań promocyjnych w mediach społecznościowych jest tańsze niż choćby reklama w wyszukiwarce. Największą zaletą social media jest zbliżenie się klienta do marki i utożsamianie się z nią.
Dlaczego warto prowadzić fanpage w social media?
Posiadanie fanpage’a daje zatem duże możliwości, ale jest również sporym i odpowiedzialnym wyzwaniem. Zwłaszcza dla osób, które niezbyt dobrze czują się w pisaniu. Wówczas rozwiązaniem może być outsourcing. Jest wiele firm, które specjalizują się tylko w takiej usłudze. Można również skorzystać z usług copywriterów freelancerów. Ich ceny będą z pewnością niższe, ciężej jednak będzie znaleźć odpowiednią osobę. Ostatnią propozycją, przydatną zwłaszcza w przypadku większych fanpage’y jest znalezienie osoby, która regularnie udziela się na naszej stronie i zaproponowanie jej pracy. Prawdopodobnie jej wymagania finansowe nie będą bardzo duże – w końcu i tak dużo czasu spędza na facebooku, a dodatkowo osoba ta będzie najpewniej dobrze znała się na branży, w której działamy. Jeżeli więc nie jesteś pewien czy potrafisz samodzielnie prowadzić fanpage warto jest zainwestować w kogoś, kto zrobi to za ciebie. Nieumiejętne prowadzenie fanpage’a może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego. Natomiast prowadzenie firmowego konta w przemyślany i umiejętny sposób może poprawić odbiór użytkowników oraz przełożyć się na konkretne zyski. Dlatego kiedy nie czujesz się na siłach, lepiej od razu skorzystać z pomocy kogoś, kto się na tym zna.
Popularność mediów społecznościowych sprawia, że coraz częściej sami internauci oczekują inicjatywy od przedsiębiorstwa. Oznacza to, że brak regularnego wysyłania komunikatów na fanpage’u sprawia, że firma staje się po prostu niewidoczna i mało ciekawa dla potencjalnych klientów.
Na pozór łatwa sprawa, jaką wydaje się być prowadzenie fanpage’a wcale nie jest taka prosta. Żeby twoja firma osiągnęła zamierzone korzyści musisz się przyłożyć do tego zadania i na pewno w niedługim czasie zauważysz jak bardzo pomógł ci funpage w social mediach. Wyjdź z inicjatywą do ludzi, a oni przyjdą do ciebie!