Jak skutecznie prowadzić małą firmę?
17 sierpnia, 2021Prowadzenie małej firmy jest satysfakcjonujące. Ale wiąże się też z wieloma wzlotami i upadkami, a także niespodziankami. Niezależnie od branży, w której działasz, szybko znajdziesz się w pułapce codziennych operacji. Zanim zdasz sobie sprawę, że potrzebujesz pomocy lub lepszego rozwiązania, jesteś już ponad swoje siły.
Chociaż nie da się przewidzieć każdego przyszłego scenariusza, można i należy opracować systemy łagodzące problemy. Dowiedz się, jak prowadzić małą firmę, podejmując celowe działania, które ustawią Cię na sukces.
Uporządkuj dokumenty biznesowe
Masz już mały biznesplan. Ale co z planem marketingowym, wytycznymi dotyczącymi marki, a przy okazji, gdzie położyłeś te rachunki za paliwo z zeszłotygodniowej podróży? Mimo że bardzo chcesz rozwijać swój biznes, dezorganizacja może sprawić, że znajdziesz się w trudnej sytuacji. To proste rzeczy, które mogą zżerać Twój czas, zwłaszcza jeśli nie masz budżetu, aby wydać na płatne wersje oprogramowania biznesowego.
Oto kilka wskazówek dotyczących prowadzenia firmy, które pomogą Ci jak najlepiej wykorzystać posiadane zasoby:
- Wybierz Google lub Microsoft: Potrzebujesz jednego prostego rozwiązania oferującego przechowywanie w chmurze, które pomoże Ci zarządzać dokumentami i arkuszami kalkulacyjnymi. Wybierz to, z czym jesteś zaznajomiony, ponieważ wraz z rozwojem firmy będziesz przenosić wiele elementów do nowych programów.
- Twórz foldery i podfoldery: Potrzebujesz miejsca na zrzucanie dokumentów dotyczących różnych aspektów biznesu, takich jak księgowość, strona internetowa, media społecznościowe, branding i informacje prawne. Jeśli korzystasz z plików papierowych, utwórz identycznie oznakowane pliki na dysku w chmurze.
- Wybierz menedżera haseł: Rozwiązania haseł oparte na przeglądarce lub systemie mogą nie oferować bezpieczeństwa lub elastyczności, której potrzebujesz. Wybierz darmowe lub niedrogie narzędzie i przechowuj hasło główne w kilku miejscach offline.
Przygotuj skalowalny plan technologiczny
Niezależnie od tego, czy zastanawiasz się, jak prowadzić firmę z domu, czy otwierasz sklep detaliczny, jest kilka narzędzi, bez których nie możesz się obejść. Na początku możesz korzystać głównie z darmowego oprogramowania. Ale szybko możesz się z nich wycofać.
Zanim zdecydujesz się na darmowe rozwiązanie, przyjrzyj się cenom i funkcjom dostępnym dla małych firm i zespołów. To daje wyobrażenie o następnym kroku i może pomóc zapobiec konieczności przejścia na zupełnie inny system później. Podstawowe platformy technologiczne obejmują:
- Program do e-mail marketingu
- Narzędzia do robienia zdjęć i edycji
- Oprogramowanie do zarządzania mediami społecznościowymi
- Rozwiązania do zarządzania projektami
- Platforma księgowa z możliwością śledzenia wydatków i fakturowania
- Oprogramowanie branżowe lub biznesowe, takie jak oprogramowanie do inwentaryzacji lub punktów sprzedaży
Planuj wydawanie pieniędzy, aby zarabiać pieniądze
Właściciele małych firm mogą nieumyślnie ograniczyć swój rozwój, nie wiedząc, kiedy dokonać zmiany. Wiele rzeczy może otworzyć drzwi do wyższych dochodów, czy to nowy kawałek technologii, outsourcing czasochłonne zadanie, lub dodając produkty do swojej linii. Ustal czynniki wyzwalające, które oznaczają właściwy czas na rozwój, takie jak:
Skorzystaj z darmowego narzędzia do śledzenia czasu pracy, aby od czasu do czasu ocenić czas spędzony na czynnościach administracyjnych. Gdy księgowość lub zarządzanie mediami społecznościowymi staną się zbyt czasochłonne, rozważ znalezienie rozwiązania, takiego jak narzędzia do automatyzacji lub wirtualny asystent.
Przygotuj się na zlecanie zadań na zewnątrz
Kiedy uczysz się, jak prowadzić firmę, może być trudno wyobrazić sobie przekazanie jakiejkolwiek części swojego dziecka osobie z zewnątrz. Jednak prawie zawsze przychodzi moment, w którym trzeba będzie zlecić część lub całość pracy na zewnątrz. Właściciele firm często najpierw zlecają swoje podatki, księgowość i płace. To może być prawdziwy ból głowy, jeśli nie jesteś zorganizowany. Niezależnie od tego, czy używasz QuickBooks czy arkuszy kalkulacyjnych, przechowuj informacje w jednym miejscu, aby łatwo było je przekazać wykonawcy lub agencji.
Marketing w małej firmie to kolejny obszar, z którym przedsiębiorcy często potrzebują pomocy. Dla sprawnego przekazania, miej przygotowane podstawowe dokumenty brandingowe i przechowuj plik z pomysłami, które chcesz naśladować, od zrzutów ekranu z e-maili marketingowych po linki do stron internetowych, które uwielbiasz.