Rewolucja branży e-biznes – zarządzaj firmą onlie
16 czerwca, 2021Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, pod koniec września 2020 roku w naszym kraju ponad 4,1 mln przedsiębiorców prowadziło działalność gospodarczą. Nie oznacza to wprawdzie, że tyle podmiotów jest aktywnych – do statystyk włączają się również firmy, które zawiesiły działalność lub ją zakończyły. Nie zmienia to jednak faktu, że coraz więcej przedsiębiorców zakłada własną działalność, a spora część z nich decyduje się na prowadzenie biznesu w sieci. Jak zarządzać firmą online? Podpowiadamy.
Większośc uzytkowników internetu, przed zakupem danego produktu czy usługi aktywnie sprawdza w sieci ofertę przedsiębiorstwa. To powszechna praktyka. Koncentracja działań jedynie w przestrzeni offline znacznie utrudnia konsumentowi dotarcie do firmy. Jak sprawnie zarządzać nowoczesną firmą online? Jakie narzędzia w tym celu wykorzystać?
Oprogramowanie CRM – absolutny niezbędnik
System wspierający proces customer relationship management to narzędzie stanowiące absolutny niezbędnik każdej organizacji funkcjonującej w obszarze e-biznesu. Dlaczego warto rozważyć wdrożenie oprogramowania? System CRM ESTI nie tylko znacznie usprawni pracę całego zespołu, ale również – co najważniejsze – pomoże w optymalizacji procesu obsługi klienta. Długofalowe i pozytywne relacje z konsumentem odgrywają bowiem bardzo ważną rolę. Personalizacja usług oraz dopasowanie formy komunikacji do potrzeb i preferencji klienta – to czynniki, które mogą realnie wpływać na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej.
Pozycjonowanie domeny – ważna widoczność w sieci
Im wyżej w wynikach wyszukiwania znajdzie się domena przedsiębiorstwa, tym szybciej potencjalny konsument ją odwiedzi i zainteresuje się usługami czy produktami oferowanymi przez firmę. To właśnie dlatego, zarządzając przedsiębiorstwem funkcjonującym w sieci, warto skoncentrować się na działaniach wspierających SEO. Pomocne w tym zakresie mogą okazać się odpowiednie narzędzia optymalizujące wyszukiwarki internetowe: wspierające link building czy content marketing. Ze sporej części z nich można korzystać nieodpłatnie, co jest sporym ułatwieniem zwłaszcza dla tych, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z prowadzeniem biznesu w sieci.
Media społecznościowe – podstawa komunikacji
Prowadząc działalność w sieci należy zwrócić szczególną uwagę na formę komunikacji z klientami. Powinna być dostosowana do potrzeb użytkowników a znaczna część z nich – zwłaszcza przedstawicieli młodego pokolenia – aktywnie korzysta z mediów społecznościowych. Prowadzenie profili firmowych na Facebooku, Instagramie czy Twitterze to świetny sposób na promocję firmy oraz budowę lojalności wobec marki.
Opisy produktów i dobra jakość zdjęć – warto o nie zadbać
Prowadząc biznes w sieci warto wyróżnić się na tle konkurencji. Ciekawe opracowane opisy produktów lub usług, wysokiej jakości grafika, materiały wideo – to działania wyróżniające się olbrzymim potencjałem marketingowym. Podobnie, jak w przypadku narzędzi wspierających działania SEO, większość z nich dostępna jest online i nie wymaga zakupu dodatkowych, płatnych subskrypcji.