Alternatywa dla reklamy na Instagramie

Alternatywa dla reklamy na Instagramie

27 maja, 2021 0 przez Redakcja

Alternatywy reklamowe dla Instagrama to ostatnio popularny problem portalowy. Zasięgi spadają na łeb, na szyję, a sprzedaż czy też zyski reklamowe z kont stricte influencerskich nie są już tak wysokie jak na początku działalności portali.

Dlatego też warto zastanowić się czy Instagram to jedyna forma reklamy na jaką może postawić bloger lub inwestor. W Internecie jest wiele form reklam. Adresowane są one do różnych odbiorców, grup wiekowych czy kulturowych. Dobrze poprowadzone kampanie to nie tylko znaczny zysk dla firmy bądź profili reklamujących się w sieci, ale też znaczny wpływ na treści, które są dostępne w sieci.

Kanały streamingowe vs tradycyjny influencing

Jednym z popularniejszych sposobów na reklamowanie się w sieci jest materiał sponsorowany w vlogach, filmach czy wpisach na blogach. Dzięki temu mamy pewność, iż produkt dotrze do tej grupy osób, które faktycznie będą zainteresowane naszym profilem lub produktem, który chcemy wypromować za pomocą tych kanałów społecznościowych.

Dodatkowym atutem tego typu reklamy jest jej personalizacja.

Twórca, który zostanie poproszony o indywidualne podejście do treści reklamowej, która będzie zgodna z duchem jego aktywności internetowej z całą pewnością postara się o to by była ona niepowtarzalna i spersonalizowana zgodnie z potrzebami marketingowymi reklamodawcy. Oczywiście może się zdarzyć, że twórca odmówi realizacji, gdyż może produkt nie spełniać jego norm etycznych oraz tych, które są związane z docelową grupą odbiorców. Dlatego warto zrobić research i sprawdzić ile odbiorców oraz dla kogo treści ma przeznaczone dany bloger lub vloger zanim podejmiemy współpracę.

Blogi jako niewykorzystana forma skutecznej reklamy

Blogi stają się powoli wyroczniami. Jeszcze kilka lat temu głównym źródłem wiedzy, jakim powinno było się posługiwać była… wikipedia i rzadziej pełnoprawne badania naukowe. Teraz ten nurt zmienił kierunek i zdecydowanie wzrosła popularność blogerów i ich miejsc w sieci czyli blogów. Tutaj zdecydowanie na zasięgi ma wpływ ilość lajków oraz poziom seo zastosowany w tekstach.

Wielu czytelników i twórców zapewne zacznie się burzyć, że kupowanie sobie fanów i polubień profili jest mało profesjonalne, ale nie oszukujmy się. Dzisiejsze działania algorytmu przeglądarki przede wszystkim bazują na ilości subskrybentów oraz ilości fanów, którzy nas czytają. Dlatego na start dobrze jest bazę profili, które wesprą nas w wybiciu się w wynikach wyszukiwania.

Dobrze wypromowany blog to miejsce, gdzie przekazujemy nie tylko naszą wiedzę i doświadczenie, ale też powierzchnia internetowej reklamy, na której możemy faktycznie zarabiać. Dlatego Polskielajki.pl wychodzi na przeciw polskim twórcom by wspomóc ich działania w sieci. Wiarygodna i sprawdzona baza profili z Polski jest świetnym początkiem Twojej przygody w Internecie jako Twórca przez duże “T”!

Czy warto otwierać się na nowe formy reklamy w Internecie i poza nim?

Oczywiście, że warto. Analogowe form reklamy wracają do łask, a także pojawiają się nowe ich formy. Idealnym sposobem na zareklamowanie się w świecie są również billboardy multimedialne czyli takie, które pozwalają na wyświetlenie obrazu filmowego, który jest reklamą Twojego biznesu. Dodatkowym atutem tego typu reklamy jest możliwość wysłania spersonalizowanego materiału, który będzie podbijał do lokalnych odbiorców w danym mieście. Oczywiście wiąże się to z konkretnymi nakładami pracy, ale zdecydowanie taka forma wzbudza pozytywne skojarzenia i zachęca do interakcji w danej branży.

Dodatkowo można pokusić się o takie formy reklamy jak np. lokalne sklepy czy też nawet centra handlowe, które są odwiedzane przez rzesze potencjalnych klientów. Skorzystać na tym mogą lokalne biznesy, ale także twórcy internetowi. Faktycznie zainteresowany klient bądź stały odbiorca naszych usług z zainteresowaniem sprawdzi nasz profil, jeśli okaże się, że marketing prowadzony przez twórców i firmę trafia w jego poczucie estetyki. Dlatego nawet jeśli działamy w świecie analogowym lub lokalnym warto mieć na uwadze wiarygodność bazy “lajków” naszych profili w social media jeszcze przed uruchomieniem danej kampanii reklamowej. A w tym może zdecydowanie pomóc strona Polskielajki.pl!