Jak dobrze zaprezentować swoje produkty w internecie?

Jak dobrze zaprezentować swoje produkty w internecie?

9 marca, 2022 0 przez admin

Każda osoba trudniąca się prowadzeniem marki e-commerce doskonale wie, jak istotną rolę pełni pozytywny pierwszy kontakt klienta z towarem. W sytuacji, w której potencjalny nabywca nie może zapoznać się z produktem przed zakupem, profesjonalna sesja produktowa i atrakcyjny design sklepu mogą przekonać go o jakości i solidności naszej firmy. Odpowiednia prezencja firmowej oferty to proces, który wymaga czegoś więcej niż dobrego aparatu i zaawansowanego programu graficznego.

Sesja produktowa, czyli pierwszy krok ku zwiększeniu sprzedaży

Szacuje się, że odczytanie i przyswojenie komunikatu natury wizualnej zajmuje nam tylko 0,1 sekundy – już po tak krótkiej chwili odbiorca publikowanych przez nas treści dokonuje ich podświadomej oceny. Co sprawia, że internauci wykształcili w sobie umiejętność błyskawicznego wartościowania dostrzeżonych w internecie materiałów? Przeprowadzone w 2015 roku badania pokazały, że przeciętny amerykański internauta „przetwarzał” wówczas około 34 GB danych codziennie. Liczba ta stanowi odpowiednik stu tysięcy słów – można przyjąć, że jest to wartość odpowiadająca 12-godzinnemu monologowi.

W ostatnich latach wartość ta z pewnością uległa zwiększeniu, co przełożyło się na ograniczenie naszych możliwości skupienia uwagi. Obecnie szacuje się, że standardowy komunikat reklamowy może skupić naszą uwagę na zaledwie od 6 do 8 sekund. Aby jak najlepiej wykorzystać ten czas, należy zadbać o jakość komunikatów wizualnych na swojej stronie. Profesjonalna sesja produktowa spełnia dwie istotne funkcje – zwiększa szanse na sprzedaż produktów z naszej oferty i stanowi solidne podwaliny pod tworzenie kreacji na media społecznościowe.

Jakie kreacje zapewni Ci zawodowa sesja produktowa?

Wysokiej jakości zdjęcia produktowe to czynnik, który podnosi zarówno zaufanie klientów, jak i świadomość na temat naszej marki. Sesja produktowa frankandgreg.com/sesje-zdjeciowe-produktowe/ może zaowocować różnymi rodzajami kreacji – jedną z nich są fotografie packshotowe oraz zdjęcia typu ghost – fotografie o neutralnym charakterze bez rekwizytów na białym tle. To bardzo dobry sposób na zaprezentowanie detali danych produktów, nie rozpraszając przy tym uwagi odbiorców dodatkowymi elementami.

Co zrobić w sytuacji, gdy chcemy, aby sesja produktowa wzbudzała określone pozytywne skojarzenia? Z pomocą przychodzi wtedy koncepcja tzw. brandingu emocjonalnego, który ma za zadanie wesprzeć proces tworzenia zaangażowanej i przyjaznej społeczności wokół danej marki. Efekt ten osiąga się m.in. poprzez stosowanie odpowiedniej kolorystyki, właściwą oprawę techniczną, a nawet nawiązanie współpracy z artystami czy właściwymi influencerami.

Sesja produktowa staje się prostsza dzięki doświadczonej agencji

Szukasz marki specjalizującej się w obsłudze mediów społecznościowych i tworzeniu strategii komunikacji wizerunkowej? Wypełnij briefa agencji social media Frank & Greg, która wesprze Cię w działaniach promocyjnych – zarówno w przypadku prowadzenia firmowych profili na Facebooku i Instagramie, jak i przygotowaniu galerii zdjęć czy e-booków.

 

Źródło: Agencja Social Media Frank & Greg