Pierwszy raz do czynienia z pompami do smaru? Mamy garść przydatnych wskazówek!
3 marca, 2022Różne branże mają do dyspozycji szeroką gamę typów, marek i modeli smarownicy. Może to powodować zaburzenia związane ze smarem z powodu zanieczyszczenia krzyżowego i niedokładnej wiedzy o wydajności każdej smarownicy, czy pompy pneumatyczne do smaru. Spróbujmy dowiedzieć się więcej na ten temat, by lepiej zrozumieć zasadność działań, z jakimi mamy do czynienia.
Smarownice pod kontrolą – jak to zrobić?
Wiadomo, że smarownice różnią się ilością smaru, który jest wyrzucany, od 0,5 grama do ponad 3 gramów. Ta niespójność zależy od takich czynników, jak:
- typ,
- model,
- wiek smarownicy.
Aby rozwiązać ten problem, konieczne jest obliczenie ilości smaru uwalnianego ze smarownicy podczas jednego dopełniania pompy do beczki. Aby to zrobić, użyj skalibrowanej wagi i konsekwentnie wciągnij 10 pociągnięć smaru na wagę. Gdy ta wartość jest znana, podziel przez 10.
Najlepsze praktyki dotyczące smarownicy i pompy do smaru
Już wiesz, jak obliczyć odpowiednią ilość smaru potrzebnego do ponownego smarowania łożysk w oparciu o skalibrowaną objętość dostawy wybranej smarownicy. Teraz użyj korka odpowietrzającego, aby wypłukać stary smar i zmniejszyć ryzyko zbyt dużego nacisku na łożysko w czasie używania pneumatyczne pompy do smaru. Zachowaj szczególną ostrożność podczas ładowania smaru do smarownicy, aby nie dopuścić do wprowadzenia zanieczyszczeń. W przypadku korzystania z wkładu należy zachować ostrożność podczas zdejmowania metalowej pokrywy, aby żadne metalowe drzazgi nie zostały wprowadzone do substancji. Upewnij się też, że smarownica jest wyraźnie oznaczona, aby zidentyfikować smar, którym należy go naładować. Nie używaj innego rodzaju smaru niż ten, który został zidentyfikowany.
Przed użyciem pompy do beczki zawsze upewnij się, że dysza dozująca smarownicy jest czysta. Wypompuj niewielką ilość smaru z dyszy dozującej, a następnie wytrzyj dyszę czystą szmatką lub niestrzępiącą się szmatką przed przymocowaniem jej do złączki do smarowania. Przed zamontowaniem smarownicy oczyścić całość z wszelkich zabrudzeń. Sprawdź i wymień uszkodzone złączki. Pomocne jest stosowanie zatyczek do smarownic, aby utrzymać je w czystości, ale nadal należy je wytrzeć przed nałożeniem smaru. Upewnij się, że w każdym punkcie smarowania zastosowano odpowiedni smar. Nałożenie niewłaściwego smaru może spowodować problem z niekompatybilnością, który może szybko spowodować awarię łożyska. Punkty smarowania powinny być wyraźnie oznaczone w zakresie tego, jakiego smaru należy użyć. Można to zrobić za pomocą kolorowych etykiet, kropek samoprzylepnych lub markerów.