Księgowość Katowice – jak wybrać dobre biuro rachunkowe?

Księgowość Katowice – jak wybrać dobre biuro rachunkowe?

6 czerwca, 2022 0 przez admin

Korzystanie z usług biura rachunkowego staje się coraz popularniejsze – nie tylko wśród przedsiębiorców, ale i również osób fizycznych. Właściciele firm chętnie korzystają z pomocy zewnętrznych księgowych, którym nie trzeba tworzyć nowego etatu w firmie.. Jest to wygodne i praktyczne rozwiązanie, dzięki któremu można zaoszczędzić.

Decydując się na powierzenie spraw finansowych firmie specjalizującej się w księgowości, warto upewnić się co do kompetencji danego biura rachunkowego. Na co należy zwracać uwagę? Podpowiadamy.

Biuro rachunkowe – czym się zajmuje i co wchodzi w zakres kompetencji zewnętrznej księgowej?

Biura rachunkowe to firmy, które na podstawie zawartej umowy świadczą usługi z zakresu księgowości. Biuro może należeć do osoby fizycznej, która prowadzi jednoosobową działalność, jak i również spółki.

Działalność większości biur rachunkowych dotyczy wykonywania w imieniu oraz na rzecz zlecającego usług z zakresu rachunkowości, prowadzenia dokumentacji płacowej oraz kadrowej itp. Zakres usług księgowych świadczonych przez biura rachunkowe jest różny. Biura oferują najczęściej pomoc w zakresie m.in.: rozliczenia w formie podatkowej księgi przychodów i rozchodów lub ewidencji przychodów (ryczałt), sporządzania deklaracji PIT, CIT, VAT czy zakładania i prowadzenia akt osobowych, przygotowywania dokumentów pracowniczych itd.

Wykonywanie tych czynności nie jest równoznaczne z przejściem pełnej odpowiedzialności na księgowe – w przypadku błędu księgowej do odpowiedzialności zostaje pociągnięty przedsiębiorca. Decydując się na skorzystanie z pomocy biura rachunkowego, warto dokładnie sprawdzić daną firmę, aby nie narazić się na przykre konsekwencje.

Księgowość Katowice – co powinno wyróżnić dobre biuro rachunkowe?

Dobre biuro rachunkowe to biuro cieszące się renomą. Szukając właściwego biura, warto zatem sprawdzać opinie na temat interesującej nas firmy w sieci. Równie ważne jest upewnienie się, że biuro rachunkowe posiada certyfikat nadany przez Ministerstwo Finansów – numer dokumentu powinien być łatwo dostępny i widoczny np. na stronie internetowej biura rachunkowego. Wcale nie mniejsze znaczenie mają zatrudnione księgowe, które powinny posiadać doświadczenie i wiedzę na odpowiednio wysokim poziomie.

Cechy te spełnia m.in. biuro rachunkowe – księgowość Katowice Petra24, które działa nie tylko na terenie województwa śląskiego, ale także innych, dużych miast Polski. Poszczególne oddziały w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku, Lublinie czy Zielonej Górze prowadzą nowoczesną księgowość na najwyższym poziomie. Możesz zatem powierzyć im sprawy rachunkowo-księgowe i nie martwić się o kwestie finansowe swojej firmy.