Motywacja pracowników a finalne zyski firmy

Motywacja pracowników a finalne zyski firmy

26 marca, 2019 0 przez Redakcja

Celem prowadzenia działalności biznesowej jest osiąganie jak największych zysków. Oczywiście, że praca może być także pasją i przyjemnością, ale firmę zakłada się po to, by zarabiać. Aby tak było, należy ją stale rozwijać, by móc wygrywać z konkurencją i zyskiwać kolejnych klientów. Wszystko to nie uda się jednak bez dobrych pracowników.

Okazuje się, że już dawno przedsiębiorcy odeszli od autorytarnego stylu zarządzania kadra na rzecz demokracji. Dzisiaj wiadomo na pewno, że tylko pracownik, który jest zadowolony z warunków zatrudnienia, jest w stanie wpływać na finalnie większe zyski firmy. To dlatego tak ważne są elastyczne warunki pracy, atmosfera czy też bonusy, z jakich personel korzysta.

Praca marzeń

Czy zdajesz sobie sprawę, że nawet kilka razy więcej CV wpływa do firm, które oferują swoim pracownikom szereg dodatkowych korzyści oprócz podstawowego wynagrodzenia? Najbardziej pożądana jest praca w nowoczesnych przedsiębiorstwach, które znajdują się w dobrych lokalizacjach i których biura są doskonale wyposażone. Dzisiaj w modzie są na przykład sale rozrywki dla zatrudnionych, w których personel może spędzać przerwy i odpoczywać. Organizuje się w nich stoły z bilardem, piłkarzyki czy konsole. To również świetna opcja na integrację pracowników i polepszenie relacji pomiędzy nimi.

Stanowiska, na które jest najwięcej chętnych to również takie, na których oferowany jest wzmożony rozwój pracownika oraz możliwość stopniowego awansu. Nie bez powodu stawia się dzisiaj na różnego rodzaju szkolenia, w tym szkolenie twarde, dzięki któremu zatrudniony ma zdobywać nowe kwalifikacje i umiejętności, jak i szkolenie integracyjne, poprzez które wzmacnia się relacje pomiędzy pracownikami. Te są niezwykle ważne, jeśli wpływ na finalne wyniki ma praca zespołowa.

Pracownik odpowiednio zmotywowany to dobry pracownik

Okazuje się, że nie tylko wynagrodzenie wpływa na motywację pracownika. Ten będzie o wiele bardziej zaangażowany, jeśli po prostu będzie lubił swoją pracę i chętnie ją wykonywał. Przewlekły stres, praca pod presją czasu, niezdrowa rywalizacja pomiędzy personelem, brak perspektyw na awans, monotonia, to czynniki, które nie wpływają korzystnie.

Dzisiaj zarządzający zespołem stawiają na premie, pochwały, pomoc, możliwość podejmowania samodzielnych decyzji przez pracowników, firmowe imprezy integracyjne, oferowanie bonusów. Wszelkie dodatki wzmacniają lojalność zatrudnionych. Nie ma już wątpliwości, że w dobrej atmosferze i wspólnymi siłami można osiągnąć więcej.

Jeśli firma ma się rozwijać i osiągać coraz większe zyski, należy stawiać na dobre warunki pracy i zadowolenie zatrudnionej kadry. To przecież pracownicy dążą do sukcesu i to dzięki nim przedsiębiorstwo jest w stanie w ogóle funkcjonować. Szacunek, uznanie, nagradzanie – takie wartości powinny być priorytetem w ramach zarządzania personelem i to bez względu na zajmowane stanowiska pracy, wykształcenie, umiejętności czy doświadczenie osób zatrudnionych.