SEO a Google Ads, czyli jak promować swoją firmę w wyszukiwarce Google
20 października, 2022Jednym z podstawowych działań, w jakie firma powinna inwestować w trakcie swojego funkcjonowania, jest reklama w internecie. Odpowiednio dobrane sposoby promowania biznesu w wyszukiwarce Google przyczyniają się do wyników gwarantujących większe zyski ze sprzedaży produktów lub usług. Pozycjonowanie SEO i reklamy Google Ads to bez wątpienia jedne z najważniejszych możliwości. Na czym polegają?
Widoczność w internecie w przypadku prowadzenia firmy jest niezwykle ważna. Nieważne, czy działa ona jedynie lokalnie czy też na większą skalę. W obu sytuacjach warto zastosować reklamy Google Ads oraz pozycjonowanie strony www – ks.pl/pozycjonowanie-stron. Możliwe jest oczywiście zastosowanie tych działań oddzielnie, jednak osoby będące specjalistami z tej dziedziny jasno wskazują, że najlepsze efekty możemy osiągnąć, łącząc oba te sposoby. Celem zarówno pozycjonowania, jak i kampanii reklamowych Google Ads jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców. Dlaczego warto zainwestować w omawiane działania marketingowe? Odpowiadamy w poniższym artykule!
Pozycjonowanie SEO i kampanie Google Ads – na czym to polega?
Pozycjonowanie SEO oraz kampanie Google Ads to zupełnie różne działania marketingowe w internecie. Celem pozycjonowania jest dostosowanie strony www i znajdujących się na niej treści w taki sposób, aby zapewnić witrynie jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce internetowej. Kampanie Google Ads to z kolei różnego rodzaju reklamy tekstowe, graficzne oraz w formie video, które wyświetlają się w wyszukiwarce, na innych witrynach oraz w aplikacjach. SEO i kampanie Google Ads mają jednak wspólny mianownik – w obu przypadkach istotną rolę odgrywają słowa kluczowe. Oprócz wielu innych czynników to właśnie użycie właściwych fraz w treściach oraz reklamach przekłada się na skuteczność obu strategii.
Skuteczne promowanie firmy w wyszukiwarce
Zarówno pozycjonowanie SEO, jak i reklamy w Google Ads mogą zagwarantować wspaniałe wyniki marketingowe, które przekroczą nasze najśmielsze oczekiwania. Najlepszych rezultatów możemy jednak spodziewać się, łącząc oba rodzaje działań. Powiązane strategie marketingowe będą się ze sobą uzupełniać. Jeśli potencjalny klient dzięki pozycjonowaniu trafi na witrynę, ale z jakiegoś powodu nie dokona zakupu, istnieje duża szansa, że zakupu dokona dzięki kampanii remarketingowej Google Ads. Analizy wyników obu strategii pomogą w ich wzajemnym rozwijaniu. Osoby zajmujące się kampaniami Google Ads mogą bowiem wymieniać się ze specjalistami SEO informacjami odnośnie tego, jakie słowa kluczowe przyniosły najlepsze efekty.