E-commerce – dlaczego to dobry pomysł na biznes?

E-commerce – dlaczego to dobry pomysł na biznes?

26 września, 2022 0 przez Redaktorka Agnieszka

Zakupy w sieci możemy robić już od kilku dekad – i z każdym rokiem taka forma zakupów wydaje się coraz bardziej popularna. Są sklepy, które działają zarówno w sieci, jak i mają swoje stacjonarne placówki, ale jest też wiele firm, które działają tylko i wyłącznie online.

Kiedy szuka się w Internecie pomysłów na własny biznes, wcześniej czy później trafi się zapewne właśnie na sugestię rozpoczęcia swojej przygody z e-commerce, czyli handlem w sieci. Jednak czy na pewno jest to dobry pomysł? Jakie są jego najważniejsze zalety? Doradzamy!

Łatwiej wystartować ze sklepem internetowym niż stacjonarnym

Otworzenie własnego sklepu to popularny sposób na zarobek z wielu względów – choćby z tego względu, że takie rozwiązanie pozwala zarabiać bez potrzeby produkowania własnych produktów (chociaż istnieje też taka możliwość, natomiast większość sklepów operowana jest przez pośredników), a więc bez wdrażania skomplikowanych procesów biznesowych.

Niestety, w przypadku chęci otwarcia sklepu stacjonarnego, musimy dysponować nie tylko towarem i pomysłem na branding, ale też odpowiednią przestrzenią i osobami, które będą ten towar sprzedawały. W przypadku e-sklepu nie ma tego problemu, ponieważ działać można na początku nawet we własnym domu, bez biura czy magazynu.

Nie trzeba też cały dzień przebywać w sklepie bądź zatrudniać w tym celu sprzedawcy, aby klienci mogli dokonać zamówienia, ponieważ przy sklepie internetowym proces przyjmowania zamówienia jest w pełni zautomatyzowany.

Krótko mówiąc, ruszenie z własnym sklepem w sieci wymaga relatywnie niewielkiego nakładu funduszy i czasu. Zwłaszcza, jeśli zdecydujemy się na tak zwany dropshipping, czyli sprzedaż produktów bezpośrednio z magazynów producenta czy hurtowni – w ten sposób nie musimy posiadać nawet przestrzeni na magazynowanie produktów.

Wbrew pozorom nie trzeba się bać dużej konkurencji

Nie da się ukryć, że konkurencja na rynku sklepów internetowych w niemal każdej branży jest już spora, a ciągle powstają kolejne przedsięwzięcia. Nie należy jednak się poddawać, ponieważ zapotrzebowanie ciągle się powiększa, więc otwiera się miejsce dla kolejnych firm. Ważne jest, żeby znaleźć sposób na to, aby się wyróżnić i dbać o jakość produktów oraz obsługi klienta.

Przydatne mogą okazać się informacje i porady od ekspertów z branży. Można je bez problemu znaleźć chociażby na portalu ekomersiak.pl – tego typu cenne wskazówki potencjalnie pozwolą uniknąć kosztownych błędów i od początku działać zgodnie z najwyższymi standardami, a także w pełni wykorzystać możliwości współczesnych technologii.