Jak strona internetowa wpływa na wizerunek firmy?
16 stycznia, 2022Obecne projektowanie stron WWW to daleko idący proces rozpoczynający się w momencie kształtowania struktury, obserwacji otoczenia i zrozumienia odbiorców – poprzez spójną szatę graficzną z oprogramowaniem, otwartą komunikację, e-marketing i wyspecjalizowane narzędzia public relations. By budowanie wizerunku w Sieci, nazywane przez specjalistów metaforycznie „drogą do gwiazd” było jak najbardziej pomyślne i wydajne – przez całą szeroką procedurę musimy przechodzić stopniowo, jednym ciągiem.
Nie zaskoczę chyba nikogo stwierdzeniem, że to od wyboru fachowców specjalizujących się w tworzeniu serwisów www zależy jaki będzie nasz serwis i jak będzie rokował na przyszłość. W tym względzie firm oferujących technologiczne usługi są tysiące, nie trudno więc będąc laikiem w tej kwestii, pogubić się, nabrać na hasło czy slogan reklamowy i po prostu wybrać nieprawidłowo.
Na szczęście stosunkowo łatwo jest odróżnić profesjonalistów, których domeną jest kompleksowe tworzenie i projektowanie stron WWW od tzw. pseudo-fachowców. Ci pierwsi posiadają po pierwsze – doświadczenie, wiedzę, masę wdrożonych, ukończonych z sukcesem projektów, renomę. Po drugie konkurencyjne ceny, precyzyjnie wyprofilowane witryny i wysoką pozycję w wyszukiwarkach.
Mając już pierwszy krok za sobą, czyli wybór wykonawcy, który przy odpowiedniej współpracy z nami stworzy serwis, którego oczekujemy lub też nawet wyprzedzi nasze oczekiwania – możemy spokojnie przejść dalej. Jak wiadomo oprócz technicznej części kształtowania wizerunku firmy, czyli doboru oprogramowania i wkomponowania wszystkich potrzebnych aplikacji i systemów – niesamowicie ważna jest oprawa wizualna, czyli to na co uwagę zwracamy na samym początku.
Dobrze jeśli w tym względzie, oprzemy swoje pomysły i skonsultujemy z profesjonalistami, którzy przecież (nie oszukujmy się) wiedzę lepiej niż my, jakie trendy panują na rynku, jakie innowacyjne rozwiązania będą pasować do naszego serwisu i jaka oprawa graficzna będzie najlepsza by projektowanie stron WWW w rzeczywistości było profesjonalne i estetyczne.
Naturalnie zdarza się, że nasza wizja wyglądu serwisu z wizją fachowców jest zupełnie inna i potrzeba wielu rozmów, konsultacji i spotkań by dojść do konkluzji. Jakkolwiek mając lub też będąc przekonanym o tym, że to my mamy unikalny, jedyny w swoim rodzaju pomysł – warto poddać go ocenie i obróbce przez osoby, które się w tym specjalizują.
Wirtualny nośnik danych reprezentujący naszą firmę jest przecież jednym z najlepszych narzędzi komunikacji i prowadzenia dalszych, bardziej rozwiniętych i zaawansowanych procedur. Aby jednak tak było techniczne projektowanie stron WWW musi zostać ukończone gruntownie.
Tymczasem gdy już wdrożymy nasz serwis w struktury Sieci, śmiało możemy przejść do aktywnych działań skupionych wokół tworzenia ścieżki komunikacyjnej z odbiorcą oraz rozpowszechnienia, wypromowania i wybrania najlepszych narzędzi e-PR nadających naszej marce wartości, splendoru i uznania. Ale oczywiście po kolei, wszystko w swoim czasie.
Aktywną kreację rozwijać możemy właśnie poprzez dalsze projektowanie stron WWW, a mianowicie wprowadzanie do struktury, ulepszanie i obranie strategicznej taktyki działania opartej na konkretach (e-branding) np. wprowadzania cykliczności pojawiających się treści, prowadzenia sfery informacyjnej (wiadomości), rozrywkowej (konkursy, atrakcje) i użytecznej (praktyczne aplikacje), integracji z największymi skupiskami konsumentów (social media) i podejmowania współpracy z innymi przedsiębiorstwami.
W tym miejscu na pierwszy plan wysuwa się strategia identyfikacji wizualnej firmy, rozumiana jako inwestycja w otoczenie, „opakowanie” działalności i rozpropagowanie marki zarówno wśród konsumentów, jak i konkurencji.
Precyzyjnie przeprowadzone projektowanie stron WWW, umiejętnie dobrane mechanizmy, wyczucie i kreatywność pozwolą nam na rozpowszechnienie działalności na szerokiej skali rynków, uświadomienie odbiorców o jej obecności, ustabilizowanie i cykliczne przypominanie o sobie.