Komu zlecić audyt UX dla sklepu na Shopify?

Komu zlecić audyt UX dla sklepu na Shopify?

18 grudnia, 2021 0 przez Redakcja

Prowadzenie sklepu online to niełatwe zadanie. Właśnie dlatego warto szukać w tym aspekcie pomocy. Jednym ze sposobów już na samym starcie, jest założenie e-commerce na platformie takiej jak Shopify. Dzięki temu prowadzenie sklepu internetowego stanie się znacznie prostsze. O czym jeszcze warto pomyśleć?

Dlaczego warto założyć sklep na Shopify?

Shopify to platforma e-commerce, która jest oparta na modelu subskrypcyjnym. Oznacza to, że za jej używanie trzeba zapłacić abonament. Wa ramach tej opłaty można liczyć nie tylko na utrzymanie sklepu, ale i ciągły jego rozwój o nowe funkcjonalności. Abonament daje nie tylko koszyk zakupowy, ale i integrację o systemy płatności i dostawy oraz o sprzedaż poprzez social media.

To, za co dodatkowo doceniany jest Shopify, to prosty w obsłudze panel do zarządzania sklepem<,strong>. Większość operacji da się zrobić samodzielnie, nie posiadając doświadczenia. Mimo to dobrą praktyką jest zlecenie przygotowania sklepu firmie, która się w tym specjalizuje. Dobrze zaprojektowany sklep to połowa sukcesu. Sklep na Shopify powierz agencji WeCanFly, która przygotuje projekt oraz zoptymalizuje go w odpowiedni sposób. Co to oznacza?

Audyt UX dla sklepu Shopify

Przede wszystkim optymalizacja sklepu online ma na celu sprawić, że będzie on bardziej przyjazny robotom wyszukiwarki, ale i użytkownikom. Właśnie dlatego przeprowadzić warto audyt. Dzięki temu będzie wiadomo, co jest do poprawy – tak, by sklep lepiej działał, by odwiedzało go więcej internatów oraz w efekcie – decydowało się na zakup. Aby poznać słabe i mocne strony sklepu online, trzeba poddać go analizie.

Sklep na Shopify a user experience

Audyt UX dla sklepu na Shopify pozwala sprawdzić, czy jest on atrakcyjny dla użytkownika. UX, czyli user experience oznacza całość doświadczeń, jakie ma użytkownik w kontakcie z daną witryną. Termin ten na stałe zagościł w terminologii projektowania stron internetowych i aplikacji. Odnosi się do emocji, jakich doświadcza internauta, podczas korzystania z witryny. Mowa przede wszystkim o tym, co odczuwa użytkownik poruszający się w danym systemie – czy czuje frustrację, czy intuicyjnie może poruszać się po sklepie online. Internauta, korzystając ze sklepu online, chce bez problemu móc znaleźć wyszukiwany produkt, przeczytać informacje na jego temat, dodać go do koszyka i sfinalizować zamówienie opłacając je oraz dobierając sposób odbioru towaru. Jeśli na żadnym z etapów nie napotka na problem, wówczas konwersja, a więc ilość osób odwiedzających sklep i dokonujących zakupów będzie wysoka.

Na to, jakie odczucia będzie miał internauta, wpływa wiele czynników. Ważna jest architektura informacji, a więc linków i treści. Znaczenie ma wygląd witryny opartej na Shopify, a więc kolory, proporcje (w tym typografia) i design. Dla internauty ważna jest funkcjonalność, czytelność, dostępność i treść. Nie można pominąć takich kwestii jak szybkość działania. Oczywiście to tylko część z kluczowych dla UX zagadnień. Decydując się na sklep oparty na Shopify, warto zlecić audyt UX, aby wiedzieć, co poprawić, by spełnić oczekiwania internautów, a w efekcie – zwiększyć ruch na stronie, który też da wyższy współczynnik konwersji.