
Najlepsze narzędzia marketingowe b2b
13 czerwca, 2019Działania w strefie b2b zostały zdominowane przez działania w internecie oraz mediach społecznościowych. Może to być zarówno dobrą, jak i złą wiadomością- wszystko zależy od tego, jak się zapatrujesz na bardzo szybko zachodzące zmiany w świecie internetowego marketingu. Dziś, do osiągnięcia sukcesu i generowania wystarczającej ilości leadów, które pozwolą twojej firmie wzrastać i prosperować, konieczne są nowoczesne narzędzia marketingowe. Wielu przedsiębiorców, wciąż nie zdaje sobie z tego sprawy, dlatego wciąż masz ogromną okazję, aby wyprzedzić swoją konkurencję i zmienić tor rozwoju firmy na znacznie nowocześniejszy.
Marketing w b2b
Działania oraz narzędzia marketingowe b2b różnią się od tych stosowanych w formie biznesowej b2c. Różnica polega przede wszystkim na tym, że tutaj transakcje zachodzą pomiędzy podmiotami gospodarczymi i zazwyczaj od początku nakierowane są na znacznie dłuższą współpracę niż tylko pojedyncza sprzedaż lub zlecenie. Oznacza to konieczność wykorzystania nieco odmiennych środków niż w przypadku innych form biznesowych.
Narzędzia marketingowe b2b
Wspominaliśmy już, że internet zdominował świat b2b, dlatego to właśnie na narzędziach marketingowych z tego obszaru się dziś skupimy.
Strony internetowe
Podstawą jest oczywiście strona internetowa. Dziś posiadają ją niemal wszystkie firmy. O ile możliwe jest prowadzenie firmy bez strony na szczeblu lokalnym, kiedy głównym sposobem nabywania klientów jest samo zapełnienie wolnego miejsca na rynku oraz referencje, tak w przypadku b2b, promocja online jest nieunikniona. Posiadanie strony internetowej to pierwszy krok na drodze do osiągnięcia szerokiej rozpoznawalności w internecie i pojawienie się w wyszukiwarkach Google, dokładnie przed oczami osób, które już są zainteresowane oferowaną przez ciebie usługą.
Media społecznościowe
Marketing dziś to także media społecznościowe, a media społecznościowe to także coraz częściej narzędzia marketingowe. Ciężko wyobrazić sobie bardziej dogodne miejsce do budowania swojej pozycji i umieszczania reklam, niż to, w którym wszyscy spędzają swój wolny czas. Co więcej, ludzie, którzy korzystają w danym momencie z mediów społecznościowych, są naprawdę zainteresowani tym, co chcesz im zaoferować.
E-mail marketing
Innym bardzo ważnym narzędziem w marketingu b2b jest np. e-mail marketing. Jest to jedna z najłatwiejszych form na bezpośrednie dotarcie z ofertą do osoby, które może być zainteresowana naszą ofertą (przynajmniej bardzo byśmy tego chcieli). Warto jednak pamiętać, że wiadomości wysyłane na e-mail nie powinny być zbyt nachalne i nastawione tylko i włącznie na sprzedaż.